skip to Main Content
سرقت و فروش ۲۷ اثر تجسمی از اموال وزارت ارشاد
کیوسک

سرقت و فروش ۲۷ اثر تجسمی از اموال وزارت ارشاد

خروج ٢٧ اثر از آثار هنرمندان شاخص از دفتر هنرهای تجسمی و فروش تعدادی از آنها، بنا به گفته مدیر مرکز هنرهای تجسمی به‌خاطر خیانت در امانت «امین‌اموال» دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اتفاق افتاده است.
این ۲۷ اثر شامل دو اثر از بهمن محصص، دو اثر از رضا مافی، سه اثر از فریده لاشایی، دو اثر از حسین زنده‌رودی، ۱۰ اثر از اردشیر محصص، دو اثر از پروانه اعتمادی، یک اثر از مهدی ویشکایی و علیرضا اسپهبد و چهار اثر از میرعبدالرضا دریابیگی است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی می گوید این آثار در میان بیش از ۵۰۰ اثر که ارزش‌های هنری بالایی نداشتند، در زمان آقای سمیع‌آذر (یکی از مدیران سابق) از موزه هنرهای معاصر خارج شده‌اند و به‌عنوان اموال وزارت ارشاد و نه آثار هنری، در معاونت هنری نگهداری می‌شوند. بنا به گفته  ملانوروزی، امین‌اموال از ارزش‌ آثار بی‌خبر بوده وبه یک‌پنجم یا یک‌دهم قیمت اصلی‌شان فروخته بود. مثلا اثری به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان را به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به «موزه بانک پاسارگاد» فروخته بود.

علیرضا سمیع‌آذر مدیر سابق موزه هنرهای معاصر تهران و در حال حاضر مدیر برگزاری حراج هنری تهران است . بانک پاسارگاد نیز از مهم‌ترین مجموعه‌داران آثار هنری در ایران، که در حراج‌های هنری تهران آثار گران‌قیمتی را به مجموعه خود اضافه کرد.

همچنین بخوانید:  افزایش ۴۰درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در استان تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗