skip to Main Content
کیوسک

اعتراض به قطع کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه یرموک

650c49c61cb2379389fd572181c66336 (1)

آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل متحد (UNRWA) اعلام کرده که اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک، در جنوب دمشق، از فهرست مناطق تحت محاصره خارج شده است و کمک‌های بشردوستانه این آژانس، دفتر هماهگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل و بسیاری سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به این اردوگاه متوقف می‌شود.

فلسطینیان ساکن اردوگاه یرموک روز شنبه در اعتراض به این تصمیم و همچنین بی‌تفاوتی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نسبت به این موضوع دست به تظاهرات زدند.

به گفته ابوعلا، یکی از حاضران در تجمع، ساکنان اردوگاه یرموک از این تصمیم شگفت‌زده شده‌اند و «دلیل آن را متوجه نمی‌شوند. اردوگاه به شدت ویران شده و شرایط زندگی ساکنان بدتر و بدتر می‌شود. ساف (سازمان آزادی‌بخش فلسطین) که کاری برای ما نمی‌کند، سازمان ملل هم که کمک‌هایش را قطع کرده است، من هیچ درآمدی ندارم تا نیازهای حداقلی خانواده‌ام را برآورده کنم».

ویسام، دیگر شرکت‌کننده در تجمع، این تصمیم را توطئه‌ای علیه ساکنان یرموک می‌داند و معتقد است این تصمیم سازمان ملل با مسئله کنترل اردوگاه به دست داعش و جبهه‌النصره مرتبط است. او از نهادهای بین‌المللی خواست تا زندگی مردم و غیرنظامیان را به موضوعات سیاسی و نظامی گره نزنند.

با پیچیده شدن وضعیت در سوریه، وضعیت اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی نیز رو به وخامت گذاشته است. بسیاری از ساکنان این اردوگاه‌ها به دلیل وضعیت ویژه اقامت و زندگی نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستند.

همچنین بخوانید:  هفتاد و هشتمین تولد محمدعلی کلی در شبکه‌های اجتماعی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗