skip to Main Content
تنها ۵۳۲ کودک فلسطینی در تابستان ۲۰۱۴ کشته شده‌اند
سیاست کیوسک

زمانی که اسرائیل از سندرز خواست تا گفته‌هایش را اصلاح کند

تنها ۵۳۲ کودک فلسطینی در تابستان ۲۰۱۴ کشته شده‌اند

در سال ۲۰۱۶ برنی سندر، یکی از نامزدهای حزب دمواکرات برای کسب کرسی ریاست جمهوری در سخنرانی‌اش به قربانی شدن بیش از ده هزار غیرنظامی در جریان حملات خشونت‎بار نیروهای اسرائیلی به نوار غزه در سال۲۰۱۴ اشاره کرد. بسیاری از محافظه‎کاران و برخی از مقامات اسرائیلی واکنش تندی به این سخنرانی نشان دادند.

سندرز در مصاحبه‎ای که با نیویورک دیلی‌نیوز انجام داده بود، به حملات اسرائیل به غیرنظامیان و منازل آنها در نوار غزه در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت بیش از ده‌هزار غیرنظامی قربانی حملات بی‎رحمانه اسرائیل شده‌اند. انتقادهای او در حالی مطرح شد که قرار بود در روز ۱۹ آوریل انتخابات درون حزبی حزب دموکرات در نیویورک برگزار ‎شود، ایالتی که حدود ۳ میلیون یهودی دارد.

هرچند تبار یهودی سندرز این پیام را به ذهن مخاطبان آمریکایی می‌رساند که او رویکردی ضد یهودی ندارد، اما واکنش‌های تند به سخنان او در گفتگو با نیویوک دیلی‎نیوز موجب شد که کمپین وی در نهایت از این سخنان سناتور عقب‎نشینی کند.

سفیر سابق اسرائیل، مایکل اورن خواستار عذرخواهی سندرز به دلیل طرح ادعاهای غیرواقعی شد و یک وزیر کابینه اسرائیل نیز از سندرز خواست تا هرچه زودتر ادعاهایش علیه اسرائیل را پس بگیرد.

اورشلیم پست نوشت:« افیر اکونیس، وزیر علوم و فناوری اسرائیل گفته است:« سندرزر دروغ‎های بزرگی را علیه اسرائیل منتشر کرده و لازم است که در اولین فرصت عذرخواهی کند»

این حملات باعث شد تا چند روز بعد سندرز با اصلاح نظراتش و با استناد به آمارهای سازمان ملل اعلام کند، ۲۰۰۰ غیرنظامی قربانی حملات اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ بوده‌اند و منظور او از ده‎هزارکشته، ده هزار نفری است که در جریان آن جنگ آسیب دیدند.

همچنین بخوانید:  تشکیک اپوزیسیون ترکیه در سلامت همه‌پرسی

ستاد سندرز نیز با صدور اعلامیه‎ای با اشاره به اینکه سندرز خویشاوندانی در اسرائیل دارد و در جوانی به آنجا سفر کرده است، اعلام کرد که هیچ نامزدی به اندازه او از حق تمامیت ارضی اسرائیل دفاع نخواهد کرد. این درحالی است که برنی سندرز یک ماه پیش از این اتفاق به علت « مشغولیت زیاد در ستاد انتخابی‌اش» از سخنرانی در همایش ایپک، لابی حامی اسرائیل در آمریکا خودداری کرده بود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗